1 februari, 2017

Idag lanserar Lingo studios, företaget bakom språkappen Mamborado, en ny tjänst för att sprida kunskap om barns språkutveckling. Föräldrar kan skicka in frågor och få personliga svar från Amelie Grape, legitimerad logoped på Lingo. Frågorna kan gälla allt kring barn och deras språk, både kring specifika diagnoser eller mer allmänna funderingar.

– I mitt arbete får jag dagligen frågor gällande barn och deras språkutveckling. Genom Fråga Logopeden hoppas jag kunna sprida mer kunskap kring ämnet och såklart kunna hjälpa oroliga föräldrar. Vi har redan fått in ett par frågor, främst kring språkstörning och språkträning för barn. Det är ämnen som ligger mig varmt om hjärtat så jag ser fram emot fler frågor, säger Amelie Grape, logoped och produktansvarig för Mamborado

Frågorna som kommer in via Fråga Logopeden hanteras anonymt och svar fås genom e-post. Om frågan är av allmänintresse så läggs svaret ut publikt och såklart anonymiserat. På så sätt kan vem som helst hitta svaret direkt utan att behöva vänta på svar via e-post. Fråga Logopeden är en kostnadsfri tjänst och nås via www.lingostudios.com/fraga/

Ladda ner pressbilder HÄR.

Om Mamborado
Mamborado utvecklades med visionen att med hjälp av digital teknik ge alla barn möjligheten att effektivt träna sina språkliga färdigheter. Språket är en viktig grund för all typ av inlärning och en god språkutveckling är en förutsättning för en bra start i livet. Språkspelet Mamborado är byggt på beprövade metoder där barn kan träna sitt språk på ett roligt och effektivt sätt. Mamborado är utvecklat av spelstudion Lingo.
Läs mer på www.lingostudios.com